vrijdag 8 april 2016

RED HOUSE (JIMI HENDRIX)

Red House komt van Jimi Hendrix,s eerste album Are You experienced.
Ik kan me nog herrineren waar en waneer ik de plaat voor het eerst hoorde.
Vriend Andre had hem gekocht.zijn vader had een prachtige pick-up ,en we zijn er dagen zoet mee geweest. Het moet in 1967 geweest zijn.
Red House was een van mijn favoriete nummers,niet van mij alleen, het zou het later nog vele malen door duizenden bands gecoverd worden.
Vreemd genoeg stond het nummer niet op de amerikaanse persing van de LP.
Het argument van de platenbazen was"America does not like blues"


Jimi at the Isle of Wight


Gary Moore Live at the Wembly Arena tijdens de 50th annivesary of The Strat concert 2004.

Chantel McGregor performing Red House by Jimi Hendrix in Blues Bar in Harrogate op 16.6.07
Hele ,,mooie,, uitvoering(het oog wil ook wat,nietwaar?)

Aerosmith & Jimmy Page
Repetities in de Marquee Club in London, 20 augustus 1990
Jimmy Page geeft gitaarles


Joe Satriani & Mick Jagger
Live in de Bottom Line New York City. Satrian speelde mee op Mick Jagger,s Primitive Cool tour in Japan en Australie.


Billy Cox ,Buddy Guy,Mitch Mitchell en Brad Whitford
Jimi,s oude maatjes Billy Cox en Mitch Mitchell met Buddy in de rol van Jimi

Slash ,Bozz Scaggs en Booker T & MGs


Jimi Live in Stockholm 1-9-69
Prachtige lange uitvoering van de master himself.

James Marshall (Jimi) Hendrix (Seattle, 27 november 1942Londen, 18 september 1970)
Een reactie posten