dinsdag 1 juni 2010

Jan Akkerman voor Ramses Shaffy t,Beest (Goes)3-12-2009

Hoe dikwijls heb ik Jan al zien spelen,ik weet het echt niet meer.De eerste keer weet ik nog wel ,dat was in het concertgebouw in Vlissingen met The Hunters(Russian Spy and I)daarna Brainbox ,Focus met zijn eigen bandje ,solo ,als gast bij The Juke Joints,ik vind het altijd prachtig.Die Donderdag 3 dec. was mischien wel zijn mooiste.Het t,Beest ,meestal het toneel voor rockconcerten was ditmaal omgetoverd tot een prachtige akoestisch podium ,waar de muziek van Jan Akkerman prachtig tot zijn recht kwam.En met Arthur en jongste zoon Jesper op de eerste rij!


La Chanson des Vieux Amants
Tijdens het concert speelde Jan Akkerman dit nummer voor de zojuist overleden Ramses Shaffy,daarbij vertelde hij dat hij via Ramses Thijs van leer heeft leren kennen ,de rest is geschiedenis(Focus)

Mooi gefilmpt door GADJOGOES http://www.youtube.com/user/gadjogoes

1 opmerking:

Anoniem zei

Prachtig gitaarwerk van Jan Akkermans. Ik heb hem eens zien optreden. Ook Thijs van Leer eens zien optreden heel lang geleden, tijdens de introductiedagen van de Universiteit Twente. Hij was toen nog niet zo bekend en verving een andere fluitist. Heel informeel, buiten zittend in het gras, in een kring om hem heen, bijzonder!

Elsa