maandag 17 januari 2011

Preston Reed (fingerstyle and tapping guitarist.)

Een mooie interactie tussen de lezers van mijn blog.Een van deze lezers(JoGi.) vroeg in een reactie op een artikel over Albert Lee of ik iet in mijn verzameling had van gitarist Preston Reed.Hoewel ik wel van hem gehoord had ,heb ik niets van hem in mijn bezit.Maar...suprise!!!,mijn blogvriend uit het hoge noorden(Gerrit)had de reactie ook gelezen en nog geen dag later zat er een complete instructie video van Preston in mijn mailbox!Dat is nog eens samenwerking!Natuurlijk mijn gitaar gepakt om het eens te proberen ,maar daar ben ik maar mee gestopt.iets te hoog gegrepen voor mijn stramme vingertjes.Hieronder een fragment.




Preston Reed (born April 13, 1955, Armonk, New York) is an American fingerstyle and tapping guitarist.
Preston Reed learned guitar as a child on his father's guitar and, for a short time, classical guitar with a too-severe teacher. When he was 16 his interest was rekindled by Jorma Kaukonen's acoustic guitar-playing in Hot Tuna. He took the guitar again and began to compose his own songs in the style of Leo Kottke and John Fahey. His first public performance was at Smithsonian Institution in Washington D.C., in a concert with Allen Ginsberg. He continued recording and performing and signed his first major label record deal with MCA Records with the help of his friend Lyle Lovett.[1]

Reed has played with various other musicians, spanning the spectrum between Linda Ronstadt and rock band NRBQ. He was featured on American radio and TV broadcasts. Between 1979 and 2007, he recorded 15 albums on several labels - mostly solo acoustic guitar -, guest-starred on other musicians productions, founded his own Outer Bridge label and featured on two solo videos. He has been commissioned for film soundtracks and a suite of original music for the Minneapolis Guitar Quartet.

Official Preston Reed Website
http://www.prestonreed.com/

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat kan ik zeggen.....?
Dat je nog aan me gedacht hebt en gelijk ook nog een filmpje post van Preston reed.., té gek man !!!
En net als jij heb ook ik mijn akoestische gitaar van zijn haak genomen en een poging ondernomen, doch met matig resultaat, moet ik bekennen. Het fingerstyle spelen wil nog wel lukken maar dat tappen...., da's echt mijn ding niet, hoor. En is het je opgevallen hoe subtiel hij pull-off's integreert bij zijn vingerspel en laat nou juist 'dat' mijn moeilijkheid zijn. Geloof me maar..., dit is een man waarvan men kan leren.
Mocht je nog meer instruktiemateriaal van hem hebben dan is dat altijd welkom, maar dat had je vast al in de gaten. Nogmaals bedankt voor het posten....

MVG..... JoGi.

Anoniem zei

Nog effe melden dat de link van Howlin' Wolf niet werkt, althans bij mij niet.


Ciaokes.......JoGi.

aart zei

Hallo JoGi
De link naar het Howlin Wolf album werkt weer(was veel belangstelling voor)dus je kan hem ev. downloaden.
Als je je e-mailadres in mijn mailbox dropt(arthursmailbox@zeelandnet.nl)zorg ik dat de Preston Reed film naar je toekomt(via We-Transfer)
Gr.
Arthur

Anoniem zei

Geweldige gitarist!

Elsa