vrijdag 11 september 2009

Eilen Jewell Tilburg(013) 09-10-2009

Heel veel mooie concerten gezien dit jaar,om maar een paar namen te noemen,Neil Young,Bob Dylan,Ry Cooder John Mayall,Steve Winwood,Lucinda Willams enz.En daar komt sinds gisteravond weer een naam bij,Eilen Jewell.



Dit keer geen grote concertzaal of enorme festivaltent ,maar de kleine zaal van 013 voor een kleine 100 man publiek.Maar wat een concert! Dit kleine vrouwtje uit Idaho zingt met een mix van western/swing,jazz,blues,folk en country de sterren van de hemel!Eigen nummers,maar ook prachtige coverversie,s van Lorreta Lynn Johnny Kid & the Pirates en Them(I,m gonna dress in black).En dat is nog niet alles,in haar band zit ook nog een gitarist (Jerry Miller)die tussen al die mooie songs ook nog de prachtigste gitaarlicks strooit.Jullie begrijpen het al ,Arthur had weer een topavond.Eilen Jewell en haar band is een aanrader,komt ze in de buurt zou ik zeker gaan kijken en luisteren .Hieronder een impressie van het concert


(Foto/video Arthur)

Na afloop van het concert natuurlijk nog een praatje met de band gemaakt,was hun eerste optreden van hun Europese toernee(nog twee weken in Nederland)Ook hun laatste cd gescoord(had hem natuurlijk al gedownload,maar nu heb ik de echte)en Eilen was zo vriendelijk haar handtekening op zowel de CD als op de poster te zetten.(to Arthur,s Musical Journey)

Volgende week vrijdag zijn ze in Vlissingen (De Piek),ik denk dat ik nog maar een keer ga......
Hier het tourschema:
10 -9 013 Tilburg
11-09 Paard van Troje Den Haag
12-09 De Furs Lage Vuursche
13-09 Roepean Ottersum
15-09 Stania state Oenstjerk
16-09 Cobbelstone Club Oldenzaal
17 -09 Huis Verloren Hoorn
18-09 De Piek Vlissingen

Eilen Jewell Webside
http://eilenjewell.com

2 opmerkingen:

RoenHetZwoen zei

25/09 komt ze ook naar Toogenblik ! Hoera ! Ik zal mijn batterijtjes alvast opladen om het hele concert te kunnen opnemen... zie: http://www.toogenblik.be

groeten, Roen

RoenHetZwoen zei

En ik heb ondertussen het hele concert in Toogenblik op mijn joetjoep gezet :-) Man, man, man, what a Diva Lady :-) Zie: http://www.youtube.com/user/RoenHetZwoen