vrijdag 20 juni 2008

STONES-ROY ORBISON-KD.LANG



"Anybody Seen My Baby?" is een song van The Rolling Stones van hun album Bridges to Babylon.

Alhoewel geschreven door Mick Jagger en Keith Richards,De crediets van de song zijn ook voor k.d. lang enBen Mink. het refrijn is namelijk precies hetzelfde als het refrijn van "Constant Craving".een hit van K.D.Lang uit 1992 Hoewel de Stones zeiden het nummer nog nooit gehoord te hebben besloten ze ,om moeilijkheden met advocaten e.d te voorkomen de credits ook aan Lang en Mink te geven .Later zei K.D.Lang zich hiervoor zeer vereerd en gevleid te voelen.

De song was in 1997 een wereldweide hit, De Top 20 in Europe en #3 on Billboard's Mainstream Rock Tracks. Angelina Jolie speelt in de video een stripper die midden in een optreden het podium verlaat om te gaan wandelen in New York City.


v d e


Roy Orbison & K.D.Lang Crying

Na sinds 10 jaar weer een platencontract te hebben getekend nam Roy zijn hit uit 1961 Crying opnieuw op samen met k.d. lang in 1987 voor de soundtrack van de film Hiding Out. De song verdiende een Grammy Award voor Best Country Collaboration met Vocals.

KD Lang zag ik jaren geleden optreden op Parkpop,het enigste wat ik me daar van herriner was haar vreemde outfit

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik weet wel dat het niet op de juiste plaats staat,maar gezien ik nergens Uw mailadres kon vinden,heb ik het maar hier gezet bij het laayst gepubliceerde. Misschien heb ik nog een tip voor U (misschien wist je het al) op 25.09 komt Emmelou Harris naar de Bozar in Brussel,een kaart kost tussen de 30 en 60€, afhankelijk van wat je wilt.Groetjes

aart zei

Hallo Stef
Tijdens het concert van Willie Nelson laatst in Antwerpen kreeg ik al een flyer in mijn handen gedrukt van het komende concert in Brussel,dus ik was al op de hoogte.Indien mogelijk zal ik er zeker bij zijn(hang af van mijn werk)Alsnog bedankt voor de tip!
Groetjes
Arthur

aart zei

Hallo Stef
Tijdens het concert van Willie Nelson laatst in Antwerpen kreeg ik al een flyer in mijn handen gedrukt van het komende concert in Brussel,dus ik was al op de hoogte.Indien mogelijk zal ik er zeker bij zijn(hang af van mijn werk)Alsnog bedankt voor de tip!
Groetjes
Arthur