maandag 9 juni 2008

ITALIE -NEDERLAND 0-3

Naast de muziek is toch ook de voetbalsport een grote hobby van Arthur.Zelf niet meer aktief, maar een goeie wedstrijd op de buis gaat er altijd in.Gisteravond was er zo een ,een zeldzaam mooie wedstrijd en een prachtig resultaat voor het Nederlandse team.
Een mooie aanleiding om eens wat Italiaanse muziek op mijn Blogje te zetten,en dat valt niet mee.
Namen die me te binnen schieten zijn Umerto Tozzi,Eros Ramazottie Paolo Conte,Zucherro,Cecilia Bartoli. Alleen de laatste drie heb ik wat mee
Paolo Conte was in de jaren tachtig regelmatig op de TV te bewonderen en dat waren altijd hele mooie concerten

Paolo Conte
(Asti, 6 januari 1937) is een Italiaanse zanger, componist en tekstschrijver van liedjes voor andere zangers en later voor zichzelf. Zijn korrelige, holle stem voegt een speciale charme toe aan zijn treurige, soms melancholische teksten. Hij heeft in 1998 een verzamelalbum uitgebracht onder de naam The best of Paolo Conte. Hij componeerde filmmuziek en een musical Razmataz. Als beeldend kunstenaar had hij tentoonstellingen in Londen van zijn grafiek en schilderijen. Paolo Conte studeerde rechten en was advocaat.

Zucherro heb ik gezien in het voorprogramma van Eric Clapton in de statenhal in Den Haag
Een wat morsig mannetje met een aparte stem en een geweldige band.
Heel mooi optreden

Zucchero, artiestennaam van Adelmo Fornaciari (Roncocesi (Emilia-Romagna), 25 september 1955), is een Italiaanse zanger, tekstschrijver, componist en producer. 'Zucchero' is Italiaans voor 'suiker', de bijnaam die hij van een lerares kreeg en die hij later voor zichzelf is gaan hanteren.

Van Cecilia Bartoli zag ik jaren geleden een heel mooi concert in een of ander prachtig klassiek theater.
Hoewel ik niet zo van de klassieke muziek ben schafte ik me toch direct een CD aan van deze mooie dame en die zit die toch met een zekere regelmaat in de CD speler.Ik moet dan wel alleen thuis zijn want mijn omgeving kan dit niet verdragen(ik heb de neiging om hem heel hard af te spelen)

Nu op naar Nederland-Frankrijk kan ik alvast nadenken over Franse Muziek ,word moeilijk om nog maar niet te praten over Nederland -Roemenie

3-o!!!!

1 opmerking:

Anoniem zei

Inderdaad prachtige wedstrijd!
Voor jouw weblog hebben we ook al de pech dat we niet in de poule met Ierland zitten ......