woensdag 24 mei 2017

Joe Bonamassa - Sena Performers European Guitar Award (21 mei 2017 Gebouw T. B op Z)

     foto Arthur
De tickets voor dit evenement waren binnen 10 minuten uitverkocht dus ik had de hoop dit mee te maken al lang opgegeven.Toen kort voor aanvang een vriendin aangaf verhinderd te zijn en ik haar kaartje over kon nemen was ik daar natuurlijk erg blij mee.Het werd een prachtige ,zeer bijzondere avond.


  Guitar Music Pro
 
Ik zag Joe Bonamassa al diverse malen ik aktie.De eerste keer zo,n 12 jaar geleden op het Bellamypark in Vlissingen,toen nog met zijn trio .Vanaf de eerste tonen was ik toen gelijk verkocht,wat een gitarist! Daarna ging het snel,binnen vrij korte tijd groeide hij uit tot een van de grootste en veelzijdigste gitaristen van deze generatie.Daarna was Joe alleen op de grote podia en festivals te zien.Deze avond werd een groot eerbetoon aan Joe Bonamassa ,allereerst op een groot scherm een overzicht van zijn carriere ,en warme woorden van o.a Walter Trout,Steve Vai ,en George Kooymans. Daarna de prijsuitreiking ,een dankwoord van Joe,en toen ging de meester "los".Meer dan een halfuur werd alles uit de kast gehaald ,begeleid door een geweldige huisband.Absolute top!


  
 Film by Vincent Lyons

De avond werd verder opgevuld door Danny Vera,Eric Vaarzon Morel(in een muisstille zaal)een prachtige set van Jan Akkerman ,Anneke van GiersbergenWilly & The Bandits en Navarone.Die laatste was ook nog een aangename verrassing,de band speelde een prachtige set met Fleetwwod Mac en Led Zeppelin nummers.Een band om in de gaten te houden.
Samengevat,een geweldige en bijzonder avond die ik niet had willen missen.

 foto Arthur.


Geen opmerkingen: