woensdag 29 juni 2022

Little Feat - Pink Pop 1976


Het was een mooie zonnige tweede pinksterdag in 1976.Het pinkpopfestival had die dag een behoorlijke gevarieerde programmering en was dan ook al snel uitverkocht(40000 man)Een kleine nederlandse inbreng deze keer Sido Martens(wie kent hem nog),maar voor de rest allemaal internationale artiesten.The Jess Roden Band,The Streetwalkers(met die gekke zanger Roger Chapman)The Outlaws (Country rock)The Chieftains(waren toen al heren van middelbare leeftijd)Little Feat(hun doorbraak moest nog komen)en de headliner was Uriah Heep.Bij Little Feat waren er schijnbaar veel problemen met het geluid en de kritieken op hun optreden waren dan ook niet mals,het Limburgs Dagblad schreef,,een zeer teleurstellend concert,een weinig overtuigend optreden en de twee kaktussen op het podium konden daar niets meer aan redden.Als ik onderstaande beelden zie denk ik daar toch heel anders over.Op en voor de mannen wel een heel vreemd podium,ik zie een zeer geinspireerde band aan het werk, een combinatie van Jazz,Funk en Rock.Maar ik ben waarschijnlijk bevooroordeeld ,wat ik ben nu een maal een fan van deze band,oordeel zelf maar.....


Rock and Roll Doctor


William "Bill" Payne (born March 12, 1949 in Waco, Texas, USA)


Skin it Back


Lowell Thomas George (April 13, 1945 – June 29, 1979) was an American songwriter, multi-instrumentalist, and producer, who was the primary guitarist, vocalist, and songwriter for the rock band Little Feat.


Fatman in the Bathtub


Kenny Gradney, a native of Baton Rouge, is an American bassist and songwriter, best known as a member of the band Little Feat. He joined after their second album, replacing founding bassist Roy Estrada in 1972. Gradney has remained their bassist ever since

Cold Cold Cold


Sam Clayton is an African-American singer and percussionist, primarily focusing on drums, conga and djembe, throughout his musical career. He is best known as a co-founder and member to date as a supporting vocalist and percussionist with the American rock band Little Feat since 1972.



Teenage Nervous Breakdown


Richie Hayward (February 6, 1946 – August 12, 2010)[1][2] was an American drummer best known as a founding member and drummer in the band Little Feat. He performed with several bands and worked as a session player.

Official Little feat Website(in memory of Ritchie Hayward)
http://www.littlefeat.net/

4 opmerkingen:

Vanfan zei

Little Feat. Oh ja, natuurlijk ook The Outlaws. Ook zo'n goeie Amerikaanse band. There's goes another love song. Ik heb het maar weer eens opgezocht op Youtube.
Ziot me suf te piekeren, maar het ligt me bij dat ik Little Feat én The Outlaws samen in Ahoy gezien heb. Zal dat ook 1976 geweest zijn .....?

aart zei

Zou goed kunnen Vanfan,waarschijnlijk zijn de bands samen op toer geweest.Ikzelf was in die periode regelmatig ,,offshore,, dus dat betekende wat minder concertbezoek.

Vanfan zei

Heb het toch nog even nagezocht. Een tic van me: heb alle agenda's (inclusief schoolagenda's) bewaart.
Was inderdaad in Ahoy, The Outlaws én Little Feat op 8 juni 1976. De dag na Pinkpop.

Anoniem zei

Goeie band!

Elsa