zaterdag 14 augustus 2010

Blood on the Tracks (re-upload)

Blood on the Tracks is het vijftiende studioalbum van singer-songwriter Bob Dylan, uitgebracht door Columbia Records in januari 1975. Het album markeert Dylan's terugkeer bij Columbia Records nadat hij twee albums bij Asylum Records had uitgebracht.



TRACK 1 Tangled up in Blue


TRACK 2 Simple twist of Fate


TRACK 3 Your A Big Girl Now


Track 4 Idiot Wind



5 You gonna make me lonesome when you go








TRACK 6 Meet me in the Morning




.

.

TRACK 7 Lily,Rosemary and the Jack of Hearts


.
TRACK 8 If you see her say Hello


TRACK 9 Shelter from the Storm


TRACK 10 Buckets of Rain

Blood on the Tracks wordt vaak gezien als één van zijn beste albums. Zijn latere albums worden weleens gebrandmerkt als "best since Blood on the Tracks". (Nederlands: 'beste album sinds Blood on the Tracks'. Het staat op de zestiende positie in Rolling Stone's lijst van 500 Greatest Albums of All Time. Het album bereikte de eerste positie in de Amerikaanse Billboard Album Top 200 en de vierde plek in het Verenigd Koninkrijk. De single "Tangled Up in Blue" haalde de 31ste plaats. Het album blijft één van de best-verkopende albums van Dylan: in de Verenigde Staten werd het zelfs met platina onderscheiden.

Toen Dylan hoorde over de aanhoudende populariteit van het album, zei hij in een interview met Mary Travers dat hij zich daarover verbaasde omdat het album over gevoelige, pijnlijke onderwerpen gaat: "A lot of people tell me they enjoy that album. It's hard for me to relate to that. I mean, it, you know, people enjoying the type of pain, you know?"

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ben louter toevallig op je blog terechtgekomen en wat me meteen opviel is dat jij zowat op dezelfde golflengte als mij zit wat muzikale voorkeur aangaat.
En wat 'Blood on the tracks' betreft..., dat is voor mij het absolute hoogtepunt van Dylan, al komt 'Desire' dicht in de buurt.
Nog even melden dat ik je blog werkelijk de max vindt !
Grtz......, JoGi.

aart zei

Dank voor je complimenten,het is een leuke manier om je hobby met anderen te delen.
groet
arthur.