vrijdag 13 december 2013

Brainbox - Dark Rose / Summertime



Brainbox,een unieke band in de Nederlandse pophistory,mede door de aparte stem van Kaz lux en het het gedreven gitaarspel van Jan Akkerman .Ik kan het eerste optreden in Toptop(jawel)nog goed herinneren en was gelijk verkocht.De originele bezetting was Jan Akkerman,Kaz Lux,Andre Reynen en Pierre van der Linden.Ik geloof niet dat ik ze in deze formatie "live" in aktie heb gezien.

                                      Dark Rose (album Brainbox)

                                            Summertime (album Brainbox0

  Na het veelbelovende debuutalbum vertrokken kort na elkaar zowel Akkerman als Van der Linden. Nieuwe gitarist werd Rudy de Queljoe en als drummer kwam Frans Smit over uit De Maskers. Meyer maakte na twee singles plaats voor John Schuursma. Ondanks de wijzigingen bleef Brainbox landelijk zeer populair.In deze samenstelling zag ik de band verschillende malen bezig,erg mooi.

Grappig is dat we heden ten dagen nog "live van de muziek van Brainbox kunnen genieten. Kaz,Rudy,John e.a treden nog regelmatig op met Brainbox en ook Jan Akkerman heeft de draad weer opgepakt met het oude brainbox materiaal,met zanger Bert Heerink heet zijn band nu My Brainbox.
Ik vind het allemaal prima,zag beide formaties bezig en een bezoek aan een van hun concerten is zeker de moeite waard.


My Brainbox (Dark Rose) Bert Heerink (vocals) Jan Akkerman(git.)Coen Molenaar (keyboards) Wilbrand Meischke ( bass) and Marijn van den Berg (drums)


Brainbox (Summertime) Kaz Lux (zang) John Schuursma(git) Rudy de Queljoe (git)

Geen opmerkingen: