donderdag 28 maart 2019

The Allman Brothers - Woodstock 1994


                                 Dicky Betts & Warren Haynes

De komst van de DVD betekende tegelijk ook het einde van de ouderwetse video .De over een aantal jaren  met veel geduld opgenomen live opnames van festivals als o.a Pink Pop,Glastonbury ,Live Aid,Woodstock,Torhout/Werchter,prachtige uitzendingen van bv Jools Holland en RockPalast  gingen incl videospeler in een grote doos en verdwenen naar de zolder.Bij het opruimen hiervan kwam de doos weer eens tevoorschijn ,de player toch maar weer eens aangesloten.De meeste video,s blijken toch nog van een behoorlijke kwaliteit te zijn,hoewel er ook enkele het niet meer zo goed deden.Ik ben nu in het bezit van een handig apparaatje om de video,s om te zetten naar DVD .Het kost wel wat tijd maar ik ga de beste delen toch maar overzetten naar DVD. En natuurlijk zullen er ook op mijn blog delen te zien zijn.



                  Statesboro Blues

Het  Woodstock 1994 werd voor een groot gedeelte uitgezonden op RTL4 en ik heb er behoorlijk wat van opgenomen.Het optreden van de AllmanBrothers was voor mij toch wel een van de hoogtepunten. Mooi is de interactie tussen Dicky Betts en Warren Haynes.
Warren en bassist Allan Woody zou we later weer tegenkomen in Govt Mule wat tegenwoordig weer een van mijn favoriete bands is.  Allan is helaas  op  26 Augustus 2000 overleden.

                    Blue Skys

 De band: Gregg Allman-Dicky Betts-Warren Haynes -Butch Trucks-Alan Woody