maandag 26 april 2010

Neil Young - Mr Soul (Torhout Belgie 3 Juli 1993) repost.

 

Het is rustig romd om ,,The Old Grey Cat,van een nieuw album is mij niets bekend,wel weet ik dat hij in Mei gaat toeren in de States(solo).Wie weet steekt hij in het najaar de grote plas over,van mij mag hij.Zolang kan ik niet wachten dus daarom maak ik er maar een Neil Young week van.We beginnen met zijn optreden in Torhout 1993 samen met Booker T &The MG,s De avond van tevoren was ik er getuige van dat hij de Ahoy op zijn kop zette.Een geweldig concert Booker T en Neil bleken een geweldige combinatie te zijn,hoogtepunten een prachtige uitvoering van All Along The Watchtower(Neil en Arthur volledig uit hun dak)en een heel bijzondere Dock of the Bay.


Mr Soul Neil Young with Booker T &the MG,s (Torhout Belgie 3 Juli 1993)
PLAY IT LOUD!!
Jim Keltner Drums
Donald,,Duck,, Bass
Booker T Jones Organ
Steve Cropper Gitaar
Pegi Young Vocals
Astrid Young Vocals

"Mr. Soul" is geschreven door Neil Young en kwam voor het eerst uit op het tweede album van Buffalo Springfield .Opgenomen 9 Januari 1967 in de Atlantic Studios, New York .
Neil zei er zelf over:
"A lot of songs take a long time to write. Generally they take an hour and a half, two hours to write. But this one took only five minutes."

Mr Soul
I was down on a frown when the messanger brought me a letter.
I was raised by the praise of a fan who said I upset her.
Any girl in the world could have easily known me better.
She said, "You're strange, but don't change," and I let her.

In a while, will the smile on my face turn to plaster,
Stick around while the clown who is sick does the trick of disaster.
For the race of my head and my face is moving much faster.
Is it strange I should change? I don't know, why don't you ask her?

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Heb geluisterd naar Jim Byrnes zijn song "What are they doing in heaven today". Wat een mooie gospel en wat een prachtige soul/blues stem. Nog nooit van hem gehoord. Dank je voor deze muziek, Arthur.

Herman zei

Mooi Mr Soul Neil Young with Booker T &the MG,s (Torhout Belgie 3 Julie 1993), Aart!

Anoniem zei

Sorry, had vergeten mijn naam te vermelden bij mijn reactie.

Elsa

aart zei

Ik had er tot voor kort ook niet van gehoord Elsa ,maar kwam hem tegen op een bluesfestival in Tiel.Mooi concert, lijkt wel wat op Ry Cooder.Vreemde bijkomstigheid,de man heeft geen benen(vietnamveteraan?)Op mijn blogje nog een verslag van dit festival.
http://arthurfromholland.blogspot.com/2010/03/evening-with-blues-tiel-20-3-2010.html

Anoniem zei

Arthur, bedankt voor de verwijzing naar je blog van maart 2010. De tweede audio-opname van Jim Byrnes and The Sojourners deed inderdaad denken aan Ry Cooder. Het was m.i. voornamelijk door de samenzang, want Ry Cooders gitaarspel is totaal anders. "Just a pilgrim on the side of the road" vind ik ook een mooie song. Ergens las ik de volgende recensie: "It's a cross-breeding of soul and country, which recalls Otis Redding or Percy Sledge..." (bron: Vancouver Province).

Elsa