maandag 7 november 2011

Jan Akkerman - Ledeltheater Oostburg 4-11-2011

Foto Hans Colijn

Vrijdag 4 Nov jl. was het weer zover Jan Akkerman in Zeeland en nog wel in het mooie Ledeltheater in Oostburg.Het is zo langzamerhand een vast ritueel geworden,jaarlijks minstens een keer naar een Jan Akkerman concert.En dit was alweer mijn tweede dit jaar(in het voorjaar zag ik hem al in Het Schuttershof in Middelburg).

Foto Hans Colijn

Als regelmatig concertbezoekers kom je toch veel dezelfde mensen tegen,ook deze avond was dat weer het geval.Altijd gezellig, even bijpraten over de laatst bijgewoonde concerten onder het genot van een versnapering Bijzonder was dat ik deze keer een mij bekende dorpsgenoot tegenkwam,die als hobby fotografie heeft.Hij stuurde mij een paar prachtige foto,s van het concert door ,waar ik natuurlijk graag gebruik van maak.Hans alsnog bedankt.


Tommy- Met een mooie Jan Akkerman introductie.(gefilmpt met mijn fototoestelletje))

Het eerste deel van concert bestond hoofdzakelijk uit stukken van Jan Akkerman,s laatste album Minor Details.Ik was van plan een van de mooiste nummers van dit album "Mena Muria"te filmen met mijn simpele apparaatje.Maar toen Jan inzette kreeg ik het apparaat niet op tijd uit het hoesje ,dus dat ging niet door.Dat zou me na de pauze niet meer gebeuren met als gevolg bovenstaand resultaat.


Toegift

Het is natuurlijk De Jan Akkerman Band met Jan in de hoofdrol Maar mooi is altijd de wisselwerking tussen bassist Wilbrand Meischke en vooral toetsenist Coen Molenaar.
Vooral de laatste kreeg ook vanavond weer volop de gelegenheid zich te manifisteren.
Al met al weer een prachtig concert,de nababbel was ook weer gezellig en met een tevreden gevoel reden we donkere nacht in op weg naar huis.

Foto Hans Colijn




Website Hans Colijn (Jan Akkerman foto,s)
http://www.flickr.com/photos/hanscolijn/sets/72157627933933137/

Jan Akkerman Live
http://arthurfromholland.blogspot.com/2011/06/jan-akkerman-oa-live-in-brazil-1989.html

Jan Akkerman North Sea Jazz 2007
http://arthurfromholland.blogspot.com/2011/07/jan-akkerman-north-sea-jazz-2007.html

Jan Akkerman in t,Beest Goes voor Ramses
http://arthurfromholland.blogspot.com/2010/06/jan-akkerman-voor-ramses-shaffy-tbeest.html



Geen opmerkingen: