donderdag 21 oktober 2021

Dayna Kurtz & Robert Mache - Doopsgezinde Kerk , Middelburg (7-3-2017)

      Ik moet er in mijn jeugd,wonende in Middelburg ,ontelbare keren zijn langs gewandeld,De      Doopsgezinde Kerk in De Lange Noordstraat.Het gebouw was me eigenlijk nooit opgevallen. Het concert van Dayna Kurtz vestigde  de aandacht op dit mooie kerkje.Het blijkt een ,zowel van buiten als van binnen een prachtig onderhouden gebouw ,en.......een prima podium voor akoestische optredens.                                  

     Raise The Last Glas
 Dayna Kurtz heb ik in de loop de jaren al diverse keren zien optreden,oa Arsenaaltheater in   Vlissingen,RootsFestival in Utrecht en de Concert en Gehoorzaal in Middelburg.Ik ben altijd onder de indruk van haar songs en haar bijzonder stem..Ze heeft iets van gospel in haar optredens en dat kwam in deze kerk mooi tot uiting.

       Reconcider Me (Jonny Adams)

       Er was geen setlist deze avond,dus een vrij willekeurige keuze uit het uitgebreide repertoire van  Dayna .Dus ook tijd voor verzoeknummers,tot veel plezier van de vele trouwe fans in de zaal.Reconcider Me mocht natuurlijk niet ontbreken,een van mijn favoriete DK nummers. Een absolute toegevoegde waarde is gitarist Robert Mache,subtiel ,maar een man met juiste accenten .                                        
       Your Always Live Inside Of Me (fragment) Bobby Charles

  De toegift  was Mijn Vlaanderen Land van Brel, a-capella ,voorgedragen in het (jawel) NederlandsVlaams en bovenstaand Bobby Charles nummer, In kerk dus zingen met zijn allen!!

 Een mooie afsluiting van deze mooie avond.Complimenten voor het prachtige geluid(Henk Tjoonk)
Programmeur Chris Tangelder, en de koster voor zijn mooie kerkje,.



                                    

Geen opmerkingen: