woensdag 13 april 2011

Van Morrison at the The Waterfront Hall Belfast 2/3 Febr.1997


                                 The Waterfront Hall

Het is nog steeds rustig rond ,,Van The Man,, Zondag 19 Juni 2011 een concertje in het Finsbury Park van London ,en voor de rest blijf het angstig stil.Er zal voor dit optreden toch een band gevormd moeten worden,dus zal er toch ook wel een tourneetje volgen.In afwachting hiervan duiken we nog maar eens in de archieven,zo kwam ik dit optreden tegen in Belfast dat in teken stond van zijn toen pas uitgebrachte album ,,The Healing Game,,


IT ONCE WAS MY LIFE

Prachtige band,zie het intro met de twee!! bassisten.


IF YOU LOVE ME

Big hand for the Band!!
Hammond-Georgie Fame . LeadGuitar/Musical director-Ronny Johnson . Piano-Robin Asplan . Bass-Nicky Scott . DoubleBass-Alec Dankworth . Drums/Percussion-Geoff Dunnn/Ralph Salmins . Backingvocals/Guitar-Brian Kennedy.Sax-Leo Green/Pee Wee Ellis .Trumpet-Mat Holland . Flugelhorn-Haiji Ahkba .
And Van Morrison plays Hohner Harmonicas.



Voor veel interessant Van Morrison nieuws bezoek:
http://freewheeler.web-log.nl/

11 opmerkingen:

Vanfan zei

Mooie opnamen van Van in een thuiswedstrijd.
Prachtige bandbezetting! De stem van Brian Kennedy blijft toch een mooie combinatie met Van The Man.

Anoniem zei

Heb genoten van de opnames, Arthur! Bestaan er nog meer van dit concert?

Elsa

aart zei

Jazeker,dit was de setlist.
01. DAYS LIKE THIS
02. FIRE IN THE BELLY
03. ROUGH GOD GOES RIDING
04. INTO THE MYSTIC
05. SOMETIMES WE CRY
06. ENLIGHTENMENT
07. IT ONCE WAS MY LIFE
08. IF YOU LOVE ME
09. THE HEALING GAME
10. MEDLEY: SEE ME THROUGH > SOLDIER OF FORTUNE > THANK YOU FOR LETTING ME... > BURNING GROUND

Anoniem zei

Bedankt voor de info, maar mijn vraag was eigenlijk of jij nog eventuele andere opnames van dit concert op je blog wilt plaatsen.

Elsa

aart zei

Elsa,zoals je weet komt Van regelmatig langs op mijn blogje dus daar zullen ongetwijfeld ook nog opnames van dit concert bijzitten.

Anoniem zei

Great blog, thank you!
Is it possible to re-up 1 & 3 of 'The Genuine Philosophers Stone'?
Gives message of '10 downloads exceeded'?
Cheers

aart zei

The CD,s are Re-Uploaded!!
Greetings
Arthur

Anoniem zei

Hartelijk dank...
Veel geluk

Anoniem zei

Van Morrison 'The Genuine Philosopher's Stone': prachtig album van de week! Gelukkig is 'Friday's Child' voor een niet-computertechneut te beluisteren! Bedankt, Arthur!

Anoniem zei

De vorige reactie kwam van mij.

Elsa

Art461 zei

Elsa, heb wel een dvd'tje voor je met dit concert....

Grtz.

Jaap.