zondag 13 juli 2014

Bruno Deneckere, Ries DeVuyst & Gait Klein Kromhof - Pastorale Nisse 12 Juli 2014.

Beetje sombere zaterdagmiddag,deze 12de Juli in het prachtige Nisse in de Zak Van Zuid-Beveland.De mooie muziek maakte echter alles goed.Ik zag optredens van Ruud Hermans,Ti-An-Guis ,Ellen Shae en onderstaand trio.

Een citaat uit het programmaboekje..... Drie mannen die met de wortels van Amerikaans country, blues en folk kunnen goochelen. Bruno (die vorig jaar met Nils de Caster imponeerde bij het concert in Nisse op vrijdagavond) als een volgeling van Dylan, John Prine en aanverwanten, Ries de Vuyst als de Zeeuwsvlaamse troubadour die tot in Texas al indruk wist te maken en Gait Klein Kromhof die met een harmonica kan ontroeren en accenten weet te leggen die niemand voor mogelijk houdt. Die drie dus … en samen op 1 podium in Nisse. Kan het mooier?

If You Needed Me ,ik ben niet zo van de dialecten ,maar Ries mag het van mij.mooie interpetatie van deze Townes van Zandt klassieker.


Bluesachtig nummer waar ik de titel niet van ken,mooie solo,s van Ries en Gait

The Real Thing,nummer van Bruno Deneckere.Staat ook op de soloCD van Gait Klein Kromhof

Geen opmerkingen: