donderdag 22 augustus 2013

Most viewed on Arthurs Musical Journey -Tom Jones with guests (10)

Zo,n kleine 5 jaar bezig met dit blogje.Ondertussen hebben ruim 200.000 mensen hier een blik op geworpen en heb ik een top 10 gemaakt van de meest bekeken onderwerpen.Met 985 bezoekers op nummerrrr 10!!!




Eerlijk is eerlijk,Tom was vroeger absoluut geen favoriet van mij.Zijn toenmalige shows ,met enige regelmaat op TV, waren niet aan mij besteed .Ik zag een soort imitatie Elvis,zelfde gebaartjes en maniertjes die mij zelfs behoorlijk irriteerden.

Nu jaren later moet ik mijn mening toch enigzins herzien.Natuurlijk heeft hij een geweldige stem ,maar was hij toen in mijn ogen waarschijnlijk ook niet "hip"genoeg.





Tom with Crosby Stills Nash & Young - Long Time Gone





Als ik nu de beelden terug zie van zijn optredens met C,S,N&Y ,Joe Cocker,Blood Sweat & Tears,Janis Joplin,David Gilmour ,Aretha Franklin,Van Morrison en Jeff Beck blijkt toch wat een geweldige artiest Tom was en is.







Tom with Joe Cocker - Delta Lady





Tom with Blood Sweat & Tears - Blues (word pas echt mooi na 3.50)





Tom with David Gilmour - Purple Rain





Tom with Van Morrison & Jeff Beck - Bring it On Home/Trouble In Mind





Tom with Janis Joplin - Raise Your Hands

TV optreden in 1969.Twee totaal verschillende artiesten maar toch is er op de een of andere manier een "match"tussen die twee.





Tom with Aretha Franklin - Spirit in the Dark

Aretha op haar best,en Tom heeft "SOUL"





Tom with Mark Knopfler - Feel Like Going Home



Al deze artiesten zagen het beter dan Arthur:



"tom is the number one today, and i am his number one fan", Frank Sinatra.



"this man comes closest to me, the way i sing and entertain" Elvis Presley



"tom without you're act, i wouldn't have an act" Robbie Williams



"It changed the temperature of the room (when tom was on tv)" Bono, U2, age 8 at the time



"i started as a background singer for this man" Elton John



"the voice", according to Janis Joplin



"the only white soul singer", Wilson Pickett

Geen opmerkingen: