maandag 19 oktober 2009

De Amer Present ... Cuby & the Blizzards



Ik had al veel mooie verhalen gehoord over Cafe de Amer Een bruin cafe in Amen (Drenthe) waar prachtige concerten werden gegeven.Het is vanuit Zeeland wat ver rijden anders was ik er vast wel eens op bezoek geweest.Het was dan ook een grote verrassing dat mijn muzikale vriend Gerrit uit het hoge noorden mij een DVD doorstuurde met hoogtepunten van diverse concerten die daar gegeven zijn.Het zijn prachtige opnames en het lijkt me leuk om regelmatig er wat van te publiceren. We trappen af met
Cuby & the Blizzards.

Simple Man

Café de Amer werd in 1991 overgenomen door een oud-jongerenwerker, die wel eens wat anders wou. Gelukkig hield hij ook van goede muziek, en begon hij al snel met het organiseren van zogenaamde gelagkamerconcerten. In 1996 werd de deel verbouwd tot concertzaaltje, en sinds die tijd zijn er gemiddeld zo'n veertig concerten per jaar. Behalve Hans Theessink stonden er meer groten op het podium. Harry Muskee natuurlijk (zijn cd Hotel Grolloo werd in de Amer opgenomen), maar ook Fairport Convention, de Tannahill Weavers, Michael de Jong, Iain Matthews, Magna Carta, Doug MacLeod, Eric Taylor, JW Roy, Ad Vanderveen, Sally van Meter, Eliza Gilkyson en veel, veel meer.

Geen opmerkingen: