maandag 28 april 2008

LITTLE VILLAGE


Little Village is geformeerd in 1992 en bestond uit Ry Cooder (guitar, vocal), John Hiatt (guitar, piano, vocal), Nick Lowe (bass, vocal) and Jim Keltner (drums). In mijn ogen een echte ,,supergroup,, Deze muzikanten hadden eerder als groep samengewerkt tijdens de opnames voor het john Hiatt soloalbum Bring The Family in 1987.

Little Village eerste en enige album kwam uit in 1992 onder de naam Little Village.Al de groepsleden componeerde een paar nummers waarbij John Hiatt meestal de leadvocals voor zijn rekening nam. Het album werd genomineerd voor een Grammy in de catorogie "Best Album

Na het uitkomen van het Little Village album volgende een tournee door Amerika en Europa.o.a in Ahoy in Rotterdam welke ik helaas gemist heb.

Wel zijn er mooie geluid opnames van een show in het Arie Crown Theatre, Chicago op April 15, 1992.

boomp3.com

boomp3.com


boomp3.com



boomp3.com



1

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Eerlijk gezegd vond ik Little Village een geval waarbij de som niet meer was dan het geheel van de delen. Ik vond hun LP nogal tegenvallen. Bring The Family daarentegen was topklasse.

Anoniem zei

tja, dat vind ik eigenlijk ook.. Ben een enorme Hiatt-fan (fijn dat hij een oevre-prijs heeft gekregen onlangs), maar (zoals de man zelf al eens zei in een interview) het was niet mogelijk om de magie en de spontaniteit van 'Bring the family' te herhalen. Ook gaf hij al een aan dat ze te democratisch wilden zijn: eigenlijk had JH alles moeten zingen...!