zaterdag 16 februari 2008

TOWNES VAN ZANDT (1)


Townes van Zandt Snowin in Raton
Hoe lang zal ik Townes kennen , ik denk begin jaren tachtig dat ik een artikel las in muziekkrant Oor. Natuurlijk was er nog geen internet en het was moeilijk om informatie over hem te krijgen.Tijdens optredens van diverse singer/songwriters kwam je steeds meer de naam Townes van Zandt tegen.Ook op LPs van Willie Nelson Emmylou Harris e.a meestal wel een nummer van Townes Helaas,pas na zijn dood(1997) en natuurlijk het internet ondekte ik echt Townes van Zandt en ben ik me echt in hem gaan verdiepen.Wat een talent en wat een prachtige songs.
Ik ben een echte Townes van Zandt fan geworden en heb ondertussen heel wat muziek van hem verzameld.Ik zal dan ook regelmatig iets van hem op mijn blog laten zien en horen.

Townes van Zandt Pancho & Lefty




Geen opmerkingen: