dinsdag 3 september 2019

Steely Dan - live at the Verizon Wireless Amphitheater (12 Aug.2006)

                                                            WALTER BECKER (right) R.I.P

Steely Dan is goed vertegenwoordigd in mijn verzameling maar vreemd genoeg nog niet veel op mijn blog ,Can't Buy a Thrill,Countdown to Ecstasy,Pretzel Logic,Katy Lied,The Royal Scam,Aja,Gaucho,Two Against Nature ,ik heb ze allemaal ,zowel op LP als op CD.Mooie ,tijdloze soms wat jazzachtige muziek met op elk album wel hoogtepunten als Do It Again,Hey Nineteen,Bodhisattva,Aja,Rikki Don't Lose That Number,Deacon Blue enz,enz..


Bodhisattva

De band toert nog steeds in verschillende samenstelllingen met als constante factor beide oprichters Donald Fagan en Walter Becker.In 1996 deden ze sinds lange tijd ook Nederland weer eens aan.Natuurlijk een ticket gekocht(veld Ahoy),ik zou vroeg wegrijden om een mooi plaatsje te bemachtigen toen mijn jongste zoon thuiskwam met..een gebroken pols!Dus inplaats van op weg naar Rotterdam zat ik in de spoedeisende hulp van het ziekenhuis in Goes.


Aya

Dat alles had tot gevolg dat ik pas om 7 uur kon rijden(aanvang concert 8 uur)en om half 9 op de plaats van bestemming was.De band was natuurlijk al lang begonnen,mijn mooie plaats kon ik wel vergeten,het geluid was halverwege het veld beroerd.Gelukkig was de band zo vriendelijk een korte pauze te nemen en kon ik me nog een mooi plekje voor het podium veroveren.Mijn meest favoriete nummers waren bewaard voor het tweede gedeelte en had ik toch nog een mooie avond.En met die pols van Jesper is het,getuige zijn gitaarspel, gelukkig ook allemaal goed gekomen.


Hey Nineteen

De Band:Donald Fagen - Keyboards and Vocals,Walter Becker - Guitar,Keith Carlock - Drums,Jon Herington - Guitar,Carolyn Leonhart-Escoffery - Backing Vocals,Michael Leonhart - Trumpet,Cindy Mizelle - Backing Vocals,Jim Pugh - Trombone,Roger Rosenberg - Baritone Sax,Freddie Washington - Bass,Walt Weiskopf - Sax,Jeff Young - Keyboards and Backing Vocals


Deacon Blue

 
                               Verizon Wireless Amphitheater Charlotte, North Carolina USA

Geen opmerkingen: