zondag 14 mei 2017

Barrelhouse - Kwadendamme Blues Festival (13-5-2017)

 Het Kwadendamme Bluesfestival vierde dit jaar zijn 25 jarig jubileum. Aanleiding voor de organisatoren om artiesten  en bands uit te nodigen die al eerder hier op het podium hadden gestaan.
Het zal een moeilijke keuze zijn geweest ,maar ik was in ieder geval blij dat Barrelhouse  door de selektie was gekomen .Al jaren een van mijn favoriete bands ,en ook al jaren behorend tot de top van de Nederlandse Bluesscene.



Barrelhouse - Kwadendamme Blues Festival (13-5... door  morrisanddylan


Tijdens mij jarenlange concertbezoeken ben ik Barrelhouse al diverse malen tegengekomen ,en de band stelt mij  nooit teleur.Bijzonder is ,dat de band ,opgericht in 1974,na een korte onderbreking,zo,n 40 jaar in dezelfde samenstelling bij elkaar is. Meer dan 2000 optredens hebben ze achter de rug ,maar van verzadiging is niks te merken, de muziek staat na al die tijd nog steeds als een huis.


Barrelhouse - Kwadendamme Blues Festival (13-5... door  morrisanddylan


Ook deze avond stelde de band weer niet teleur.Tineke Schoemaker zong als vanouds,Johnny en Guus Laporte namen om beurten de solopartijen voor hun rekening of verzorgden mooi samenspel.Pianist Hans van Dam vult het geheel op met  piano, maar soleerde er ook lustig op los.Dat allemaal ondersteund door de rythmsectie van Jan Willem Sligting op bas/double bas en Bob Dros op drums.


Barrelhouse - Kwadendamme Blues Festival (13-5... door  morrisanddylan


Bovenstaand beelden zijn wat beeld en geluid betreft niet geweldig ,maar geven toch een indruk van het mooie optreden op deze avond.Wat mij betreft een van de hoogtepunten van een toch weer zeer geslaagd festival. Ik hoorde ook nog dat de band genomineerd is voor de Edison Publieksprijs en ik ben verbaasd was dat dat nog niet eerder gebeurd is.Voor het stemmen, kijk even op de side van de band.

    webside Barrelhouse
     http://www.barrelhouse.nl/





Geen opmerkingen: