woensdag 11 mei 2016

Gov,t Mule- live at Moulin Blues(N) May 7th 2016

                               Foto Arthur
Gov,t Mule is al zo,n 15 jaar een van mijn favoriete 'Jam'' bands.Natuurlijk door het geweldige gitaarspel van Warren Haynes,maar ook de chemie tussen de andere bandleden Danny Louis(keys)Mat Abt(drums) en Jorgen Carlsson(bass) is altijd bijzonder om mee te maken.De band maakt regelmatig de oversteek naar Europa,komen ze in buurt Ned/Belg.probeer ik altijd wel een van hun optredens mee te maken.Ik was dan ook blij dat ze op Moulin Blues geprogrammeerd stonden ,het was ook een van de redenen om naar Ospel af te reizen.


Gov,t Mule -I'd Rather Go Blind (Moulin Blues(N... door  morrisanddylan

Het moet gezegd,het was zeker niet mijn beste Gov,t Mule concert.Ondanks de bloedhete tent moest Warren Haynes blijkbaar toch wat warmdraaien ook wat problemen de pedals zo te zien Eenmaal op gang kwam de band er toch lekker in .Warren ging behoorlijk op de improvisatietoer en wat volgde was een toch meer dan behoorlijk optreden.De setlist was als volgt(dacht ik):Mule- I'd Rather Go Blind-Rocking Horse-Doing It To Dead-Time To Confess-Whisper In Your Soul- Good morning,schoolgirl - The Hunter en de toegift Soulshine.

 
Gov,t Mule -  Time to Confess  (Moulin Blues(N... door  morrisanddylan


 Een mooi slotakkoord ,van een zeer warm maar prachtig festival.Met voor mij als hoogtepunten de optredens van Danelle Nicole ,Jason Ricci en bovenstaande Gov,t Mule.



                                                  /////////////////////////////////////////////////////

Geen opmerkingen: