woensdag 21 november 2012

Zappa plays Zappa - Tivoli Utrecht (20-11-2012)

Drukke tijden voor deze muziekfreak.Nog maar net het prachtige concert van Joe Jackson in Antwerpen achter de rug ,deze keer ging de reis naar Utrecht voor het optreden van Dweezil Zappa met zijn project "Zappa plays Zappa" met de muziek van zijn geniale vader Frank.De reis verliep zonder problemen,wat ben ik toch blij met mijn Tom Tom.Hij zette ons precies op tijd af  voor de deur van Tivoli.Ik was hier nog nooit geweest,mooie  antiek aandoende zaal(deed me een beetje aan Paradiso denken)met een prima geluid.

                                     
                                          (Foto Arthur)
Mooi concert ,ben toch al een liefhebber van het gitaarwerk van Frank,zoon Dweezil treed volledig in zijn voetsporen wat een fenomeen!
       

                                         (Foto Arthur)    
Alhoewel absoluut geen Frank Zappa deskundige ,in tegenstelling tot mijn reisgenoten Leo en Martijn ,maar veel nummers waren toch ook voor mij zeer herkenbaar,Penguin In Bondage,Pygmy Twylight,Baby Snakes,,Motherly Love,Debra Kadabra ,enz allemaal in prachtige uitvoeringen.
    
                                              
                                           ( Foto Arthur)
 En wat een band!O.a met de altijd vrolijke Sheila Gonzales op sax,fluit ,keys en zang,Zanger Ben Thomas ook op de trombone en trompet prima uit de voeten kan.Drummer Joe Travers ,Chris Travers op Keyboard en zang en Pete Griffin op bas. De toegift was ook weer zo,n hoogtepunt,beginnend met mijn persoonlijke favoriet Peaches en Religia (exelerende Dweezel), Zomby Woof  en een mij onbekend nummer ,volgens Dweezil een van de favoriete composities van pa Frank..Tivoli uit zijn dak (en wij ook )Zoon Jesper concludeerde"muziek van een andere planeet" en daar kan ik het deze keer mee eens zijn.
                                       
                                                  



De setlist van het optreden in Brussel een dag eerder,volgens mij gelijk als die in Utrecht
  http://www.setlist.fm/setlist/zappa-plays-zappa/2012/ancienne-belgique-brussels-belgium-5bdae7bc.html

Geen opmerkingen: