dinsdag 13 december 2011

PinkPop 1981(p1) - U2



Deze editie van PinkPop was er eigenlijk een zonder grote publiekstrekkers.De grote doorbraak voor bands als U2 en UB40 moest nog komen,het festival was volgens mij dan ook niet uitverkocht.De reden dat we er toch waren was wat mij betreft waarschijnlijk Ian Dury waar ik eerder al een paar mooie optredens van had meegemaakt ,en voor mijn oudste zoon Robbert (toen al Hard Rock liefhebber)moet het wel Michael Schenker geweest zijn.


I Will Follow

Voor mij toen nog een totaal onbekend bandje.En niet voor mij alleen ,het feit dat ze om 12 uur geprogrammeerd stonden zegt al genoeg.Toch een lekker optreden Bono kreeg het publiek toch aardig mee ,maar moest er wel goed zijn best voor doen.


Cry

Het is nooit echt wat geworden tusen mij en U2.De albums Boy,Oktober en The Joshua Three waren en zijn nog steeds mooie albums, maar daarna ben ik afgehaakt,voor mij werd het allemaal wat te bombastisch.


Robbert (PinkPop1981)

Geen opmerkingen: