donderdag 5 augustus 2010

Lucinda Williams Soundstage 2003



Lucinda Williams, (Lake Charles (Louisiana), 26 januari 1953) is een Amerikaanse singer-songwriter. Zij won drie Grammy Awards en haar album Car Wheels on a Gravel Road staat in de All-TIME 100 Albums lijst van het TIME Magazine
Ik zag haar twee keer in aktie,eenmaal op het Take Roots festival in Utrecht en vorig jaar in het prachtige openluchttheater Rivierenhof in Antwerpen .


World without Tears ,van het gelijknamige album.
Geweldige band onderleiding van de fabelachtige gitarist Doug Pettibone


Joy van het album Car Wheels on a Gravel Road


Overtime van het album World without Tears

Overtime
That's what they all tell me
That's what they say to me
Overtime
Your blue eyes, your black eyelashes
The way you looked at life
In your funny way
I guess out of the blue
You won't cross my mind
And I'll get over you
Overtime

Your pale skin, your sexy crooked teeth
The trouble you'd get in
In your clumsy way
I guess one afternoon
You won't cross my mind
And I'll get over you
Overtime

I guess out of the blue
You won't cross my mind
And I'll get over you
Overtime

4 opmerkingen:

Anoniem zei

"World Without Tears", een prachtig album van Lucinda Williams. Heb alle tracks van dit album beluisterd: de gelijknamige song vind ik het mooist. Haar stem doet me enigszins denken aan die van Bonnie Raitt. Die vind ik geweldig!

Elsa

Anoniem zei

Arthur, ik zie net dat je al eens een blog aan Bonnie Raitt hebt gewijd in sept. 2008. Misschien wil je het nog eens reposten? Het is toch de week van de dames?

Elsa

aart zei

Je hebt gelijk Elsa,er zijn wel overeenkomsten tussen de dames.De een een wat betere zangeres/gitariste(slide) ,de andere wat scherpere teksten.Ze behoren wel allebei tot mijn favorieten.En op jou verzoek ,morgen in het kader van Lady,s week Bonnie Raitt.

Anoniem zei

Wat leuk, Arthur. Alvast bedankt!

Elsa