donderdag 1 april 2010

Van Morrison - "It's a Man's Man's Man's World" (The Playhouse Edinburgh 6 Mei 1994)


The Edinburgh Playhouse heeft 3056 zitplaatsen en is het grootste theater in Schotland.


It,s a Man,s Mans World
"It's a Man's Man's Man's World" is een klassieker geschreven door James Brown en Betty Jean Newsome. Brown nam het 16 February 1966 op in New York .

Het nummer staat sinds 1991 op het repetoir van Van en hij speelde het zo,n 160 maal live.
(bron http://ivan.vanomatic.de/)

Big hand for the band!
Haji Ahkba
Geoff Dunn
Ronnie Johnson
Nicky Scott
Teena Lyle
Kate St John
James Hunter
Brian Kennedy
Georgie Fame
James Mcmillan

6 opmerkingen:

Unknown zei

Inderdaad mooi nummer, maar eeehh Van heeft volgens mij nooit op 9 mei in 1994 in Edinburgh opgetreden dus de datum klopt niet (hij was er wel 6 & 7 mei)

aart zei

Je hebt gelijk Bert,bedankt voor de correctie!Dit was het concert van 6 Mei.

Vanfan zei

6, 7 of 9 mei. Het zijn fraaie opnamen. Ik was nooit een fan van James Brown, nu nog niet, maar door Van heb ik verschillende nummers wel leren waarderen. Zoals dit nummer.

aart zei

Ik zie altijd toch wel veel James Brown invloeden tijdens Van,s liveoptredens(zeker in de PeeWeeEllis periode).
Alleen,James was wat beweeglijker,he?

Lize zei

Een schitterend optreden van Van the Man! Deze uitvoering was nieuw voor mij. Leuke interactie! Thanks!

Anoniem zei

Prachtig, Van Morrison en James Hunter samen met de song : "It's a Man's, Man's World". En zoals het publiek reageert op James. "Calm down"!

Elsa