maandag 19 april 2010

Krista Detor De Wegwijzer 17-4-2010


De Wegwijzer is ,,de ,, plaats voor de muzikale fijnproever.Vele prachtige concerten mogen meemaken van bekende en voor mij onbekende artiesten.Het is dan ook de ideale gelegenheid voor het singer/songwriter genre.Een muistil en aandachtig luisterend publiek en een geluidsman(Aarnout)die van wanten weet.Afgelopen zaterdag was ook weer zo,n verassende avond.Zijdelings had ik wel van Krista Detor gehoord maar me niet echt in haar muziek verdiept.Maar wat een pracht concert!Krista heeft niet allen een heerlijke stem(alt?) ,ze schrijft prachtige songs en begeleid zichzelf op piano.Echtgenoot Dave en bassist Mike zorgen met zang en gitaarwerk voor een ingetogen begeleiding.De mooie foto,s van dit concert zijn van Hans Janssen .

Mudshow (Foto Hans Janssen)



Tell me a Story(Foto Hans Janssen)



Dazzling(Foto Hans Janssen)



Small Things (Foto Hans Janssen)



Innuendo(Foto Hans Janssen)



De nababbel was zoals gewoonlijk weer erg gezellig,Krista bleek bovendien een erg gezellige humoristische dame te zijn.Kortom , met twee cd,s rijker gingen we een tevreden gevoel naar huis.



Clock of the World
Geschreven door Krista Detor
Uitvoerenden Krista Detor, Karine Polwart, Emily Smith, Rachael McShane

Website Krista Detor
http://www.kristadetor.com/
Fotoblog Hans Janssen
http://vlissingen.da.ru/

3 opmerkingen:

Anoniem zei

De song "Tell Me A Story" vind ik mooi. Is Krista Detor een singer-songwriter? Ik had tot voor kort nog nooit van haar gehoord.

De meerstemmige zangpartijen in de song "Clock Of The World" vind ik indrukwekkend. De stem is ook een muziekinstrument. Heerlijk om mee te zingen. Je moet dan wel van zingen houden, natuurlijk!

Elsa

aart zei

JA ,een echte singer/songwriter,wat mij betreft een echte ontdekking.
Is regelmatig in Nederland(6e keer ,vertelde ze)Komt ze bij je in de buurt zou ik zeker gaan kijken,de moeite waard.

Anoniem zei

De song "Clock of the World" liet me niet los en op zoek naar info kwam ik dit tegen. De song "Clock of the World", tekst en muziek van Krista Detor, is een onderdeel van The Darwin Song Project, een concert in Shrewsbury op 19 maart 2009 met zang van de dames Krista Detor, Rachel McShane, Emily Smith en Karine Polwart (v.l.n.r. op de video van Arthur). Ook mooie songs tijdens dit concert zijn: "Heavy in my Hand" uitgevoerd door Rachel McShane, "Earl Of Darwin/Save a Place" door o.a. Emily Smith en "We're All Leaving", gezongen door Karine Polwart.Deze video's zijn te vinden op Youtube.

Helaas blijkt Krista Detor net in deze regio te hebben opgetreden.

Elsa