dinsdag 22 juli 2008

EMMYLOU HARRIS & FRIENDS (P.1)

Ik hoorde Emmylou voor het eerst op de Albums van Gram ParsonsGP/Grievous Angel.Die prachtige tweede stem zou later nog op vele albums van veel verschillende artiesten te horen zijn. Ook haar solo albums zijn van een constant hoog niveau,al vind ik persoonlijk haar periode met producer Daniel Lanois wat minder.Gelukkig keert ze met haar prachtige laatste album ,,All intended to be,, weer terug naar haar roots. Op de een of andere manier heb ik haar nog nooit live aan het werk gezien,maar daar komt op 27 September verandering in .Emmylou staat dan in het Koninklijk Theater Carre en Arthur is van de partij!

Emmylou & Gram Parsons Big Mouth Blues (1971)


Emmylou & Sheryl Crow Juanita

Emmylou & Neil Young Sweet old world

Emmyl0u & Elvis Costello Love Hurts

Emmylou & Johnny Cash

Emmylou & Mark Knopfler So far Away

1 opmerking:

Anoniem zei

Gek hè, als ik aan Emmylou Harris denk, dan komt bij mij ook meteen de naam van Karla Bonoff naar boven. Is het die stem of dat ravenzwarte haar van vroeger? Ik ben er nog niet achter.