woensdag 16 januari 2008

ROXY MUSIC



Het moet in 1971 geweest zijn,mijn collega/vriend E.had het regelmatig over een singeltje Virginia Plane dat regelmatig op de radio te horen was Het bandje heette Roxy music en ik moest en zou het horen Het klonk inderdaad wel apart maar ik geloof dat ik niet direct enthousiast was.Een paar maanden later (volgens mij in December)kwam de band naar Nederland en E.wist me over te halen mee te gaan naar dat optreden.Het was een nachtconcert in de Rotterdamse Doelen en we hadden een mooie plaats op het balkon ,schuin boven het podium en ook een mooi zicht op het publiek.Het werd een fenomenaal concert Het voorprogramma was Wild Turkey (ook niet verkeerd) maar we waren natuurlijk gekomen voor Roxy Music .Brian Ferry,Andy Mackay,Phil Manzanera,Brian Eno en Paul Thompson zorgden voor een onvergetelijke avond.

30Jaar! Later werd ik gebeld door vriend E. Roxy Music geeft een reunieconcert in Ahoy of ik zin had om mee te gaan,natuurlijk had ik dat en 30 jaar later zaten we weer naar Brian Ferry en zijn vrienden te kijken.Niet de magie van die eerste show natuurlijk maar toch zeer de moeite waard





Brian Ferry
Een reactie plaatsen